livetsbravader.webblogg.se

måndagsmorgon och resfeber

Kategori: Allmänt

Helgen har gått väldigt fort och innehållit en resa till Jönköping och Olles mormor (kan sammanfattas: mat, promenad, fika, mys, mat, mat och fika), 2 springturer, svampplockning i skogen, hoppborg, sällskapspel med bästa klassisarna och House of Cards. Väldigt skön helg med andra ord! 
Snart börjar sista veckan här i Växjö. Om exakt en vecka står vi på arlanda flygplats och tänker: nu får det bära eller brista. För det är lite så det känns. Det är så otroligt mycket att stå i, att handla, tänka på, ta med sig, många att säga hejdå till. Ärligt talat känns det nästan som en självklarhet att missa något. 
 
Veckorna här på internatet har såklart fokuserats på att lära känna våra nya klasskamrater, lära oss om Tanzanias historia/kultur och Swahilin. VI har blivit lite avskärmade från omvärlden och resan har känts ganska långt borta om jag ska vara ärlig. Men snart händer det faktiskt. Och det är jag otroligt tacksam över.
 
Jag är så otroligt tacksam över att jag får göra den här resan med just dessa människor och framförallt Olle. Jag börjar mer och mer inse att denna resa antagligen kommer påverka mig mer än vad jag nu tror. Att det kommer vara svårt för er hemifrån att alla gånger förstå. Därför känner jag mig väldigt glad som har 16 personer som kommer uppleva liknande saker tillsammans med mig. VI har varandra som stöttepelare, glädjespridare och trygghet. 
 
Nitasoma Kiswahili sasa! ( Nu ska jag plugga swahili!) 

Kwaheri! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: