livetsbravader.webblogg.se

Första november

Kategori: Allmänt

Tiden är i obalans och känns svindlande snabb och långsam på samma gång. Idag är det den 1 november. 51 dagar är kvar på denna färd innan ett nytt kapitel i livet börjar. Mer än hälften av höstens resa är avklarad och planerna inför de sista veckorna är ganska säkrade. Vi kommer befinna oss i områden omkring Cartagena tills Marja kommer, Marias mamma. Jag far iväg några dagar innan Marja åker till Sverige igen. Till en ekologisk farm med yoga inriktning i bergen där jag ska volontärarbeta för gratis husrum och vegetarisk mat i en vecka eller två. Sedan möts Maria och jag upp i Medellin igen där vi spenderar den sista tiden tillsammans med Jake, en britt vi lärde känna för några veckor sedan. Det här blir bra! 
 
Igår fick jag reda på att jag har klarat första fjärdedelen av kursen! Woho! Har precis skickat in den 2 av 4 betygsgrundande uppsatsen med frågeställningen "Vad är jaget?". Mycket intressant. Håller tummarna för att även den godkänds. 
 
Kram