livetsbravader.webblogg.se

byebye Colombia

Kategori: Allmänt

Erika och jag älskar Colombia så mycket att vi har stannat här längre än tänkt. Men den 5e mars sätter vi oss på ett plan till Lima, Peru. Efter carnivalen lämnade vi storstadslivet för 3 nätter i Tayrona National park, jättevackert. Sedan spenderade vi 3 nätter i Palomino, en fiskeby med en helt otrolig strand och efter det åkte vi till Minca, en vackert belägen bergsby där vi även mötte upp Hannes och hans vän Darko. Har aldrig sett så magiska solnedgångar som då. 
 
Ikväll ska Erika och jag ta en nattbuss till Bogota där vi spenderar våra sista dagar i Colombia. Vi kommer mötas upp av Juanse, som jag gick i samma klass som i Brighton. 
 

kom till colombia igår

Kategori: Allmänt

Efter 5 dar på en segelbåt var det skönt att se Cartagenas kust igårmorse. Seglingen var fantastisk dock, havet var lugnt och vi såg delfiner och åt hummer/bäckfisk/fisk till middag varje kväll. Så, nu är vi i Colombia! Vi kommer möta upp Hannes och hans vän om några dar, tills dess hänger vi med människorna som seglade med oss -  Australia, Switzerland, California. Vi var 9 personer och blev som en liten familj på havet, himla fina människor. Vi gich runt i gamla delen av Cartagena, SÅ vackert. Vi köpte passionsfrukt och mango, SÅ gott!!

3 bilder från panama

Kategori: Allmänt

 

panama skyline

Kategori: Allmänt

Får passa på att skriva nu när internet är möjligt. Idag har jag och Erika bokat seglingen till öarna San Blas med slutdestination i Cartagena, Colombia. Vi åker den 6e och kommer fram den 10onde i Colombia(inget internet). Innan dess ska vi ta en dagsutflykt till Panamakanalen och såklart njuta av detta coola ställe överlag. Pengarna rullade iväg när vi bokade seglingen så nu har vi en tight matbudget kommande dagar. 7 dollar om dagen, mycket havregrynsgröt och frukt står på menyn. 
 
Idag har vi tagit en långpromenad längs havet och njutit av Panamas skyline i dagsljus. Den är verkligen helt sjuk!!! Inga bilder dock, vi vågar inte ta med mobilen ut.
 
Vi har det helt underbart
Kram 

vi är i panama

Kategori: Allmänt

Äntligen framme i Panama!! (Allt har gått bra, väskorna är med och passen är stämplade). Vår taxichafför Miguel kunde inte ett ord på engelska men ändå lyckades vi komma till rätt hostel från flygplatsen. När vi närmade oss stadskärnan sa han "peqiño Manhattan" (lilla Manhattan) och jag förstår verkligen varför Panama City kallas just så. Fick samma känslor som när familjen åkte in i New York första gången. Maffigt, oändligt många skyskrapor som försöker klå vandra i sin ståtlighet och varmt. Med betoning på varmt. Vi softar just nu i hostelets trädgård, klockan är 21 här och stjärnorna lyser upp himlen. Åh. Det känns så himla bra. Imorgon ska vi boka vår segling över till Colombia. Men ikväll tar vi det väldigt lugnt, ska snart bädda ner oss i vårt lilla men AC-kalla rum. 
 
Kram 

i väntan på något stort

Kategori: Allmänt

2 steg från paradise går på repeat i mitt flickrum här på landet. Om 3 timmar börjar färden mot ett nytt äventyr. 
 
På radion sjunger nån ut
Om hur mycket hon vill ha din kärlek
Stan är dubbelt så stor nu
Men lika ihålig
Och alla har kriser
Korsar Avenyn på rullskridskor
Hobosneakers, åt helvete med Dr Martens
2 steg från paradise

Tommy har frusit in i acidjazzen
Den jazzen klarar sig aldrig
Tillbaka ner för floden
Och jag står också helt still
I kön till Albanska föreningen
Och jag verkar ha frusit fast i
En spottloska från ungdomen
2 steg från paradise

"Ey Gringo jag ska visa dig nåt i gränden där inne"
Plötsligt stiger febern över trettinio
Behöver ingen kristallkula
För att kunna säga
Att jag snart går i rännstenen
Utan telefonen
2 steg från paradise

En 15 år yngre cara
Tjattrar om att jag ska följa med han
Nej tack ingen mer rumba
Ingen mer adabrakadabra
Inga råd från er generation
Nästa stund går jag bredvid desperadon
Vroooom yes!
Snabbare än Speedy Gonzales!
2 steg från paradise

Knegargubbarna är på väg till industrin
Som kommer spotta ut dom med tuggummin
Men vi vet att allt byts ut
Vad som betytt något
Blir ingenting på en minut
Och att alla paradis ljuger till slut

Varför ska jag ha en stereo
När jag hör musiken från 1000 båtar på väg härifrån
- Hur är det med han?!
- För mycket flaska...
Oh ja herr tamburinspelare
I denna jingel jangel morgon
Kommer jag följa dig
2 steg från paradise

Du vet inte när
Men det kommer en dag
När ingen i gränden här vet vem du är
Och du får vila ut
Men jag tror det blir skönt
Det finns en ny Raskolnikow nu
Bakom varje hörn
Någon som du
2 steg från paradise