livetsbravader.webblogg.se

Palomino och dykning

Kategori: Allmänt

Just nu befinner vi oss i Palomino, en fiskeby med en 5 km lång strand. Här solar och badar vi mest, tränar lite emellanåt och dricker färskpressad juice. 3 nätter spenderar vi här, med saltvattenhår och sand emellan tårna. Jag sände just in min första uppsats som är betygsavgörande. Jag skriver 5 uppsatser under 5 veckor och väljer sedan ut den jag tyckte blev bäst som sedan betygssätts. Pulsen höjdes när jag klickade på "skicka". Det är ju ändå mitt första universitet-betyg någonsin. Det går nog bra! 
För några dagar sen dök jag, Viktor (på bilden) och Johannes 2 fun dives utanför nationalparken Tayrona. Vi såg häftiga fiskar, humrar, krabbor, ålar (i neonfärger), tonfiskar som måste väga upp mot ca 100 kg och vackra koraller. Får visa mer bilder när ajg kommer hem för det tar en evighet att ladda upp bilderna här. 
Just nu reser Maria och jag runt med Viktor (Tyskland), Johannes (Sverige), Aleksi (USA) och Luke (USA). Vi mår bra och får mycket med D-vitamin som jag ska lägga på lager tills jag kommer hem till Sveriges vintermörker. Hoppas ni mår fint. 
 
Kram 
 

Minca & Tayrona

Kategori: Allmänt

 

Festivalhelg

Kategori: Allmänt

 
Denna helg har vi umgåtts med vår fantastiska familj från England, Colorado och Australien (bilden ovanför) i Medellin och gått på festival (bilderna ovanför). Idag sa vi hejdå till allihop, otroligt sorgligt, vi har ändå hängt tillsammans i nästan 3 veckor nu. Imorgon far vi också vidare. Mot San Gil!

Hoppas ni mår bra. 
Kram