livetsbravader.webblogg.se

Life is good

Kategori: Allmänt

Vi vaknar upp med detta som utsikt, så fint. 
Såhär ser husen ut som vi bor i, jag och Olle delar tredje rummet från vänster. 

Irente view
Irente view
Irente view
Irente view
Irente view
Irente view
Irente view
Alice, Malin och Felicia, Irente view.
Visst är det vackert?
 
Vi var på utflykt idag till några av de olika praktikplatserna vi kan välja att jobba på efter de första sex veckorna här på universitetet. Barnhemmet som vi besökte var så otroligt mysigt. Mest för de fantastiska små barn som välkomnade oss med lek och stoj. De var så söta och fina allihopa att jag knappt kunde slita mig nrä det var dags att åka vidare. 
 
Irente view var ett stopp på färden med jordens finats utsikt, där tog några en öl och andra vatten och njöt av den fantastiska vyn.
 
Som lunchstopp besökte vi jordbruket Irente Farm som har sitt eget ekologiska mejeri men som också odlar grönsaker och frukter. Maten som vi fick där utklassade ALLT jag tidigare ätit i detta land. Mörkt bröd, olika oster, egengjorda marmelader, grönsaker och frukter som bara smälte i munnen. Alla var ganska glada över att få slippa den annars gluten och kolhydratskost vi äter för en stund och njuta ordentligt. (Men jag ska inte klaga, maten på skolan är väldigt bra! Är bara lite trött på friterat och ris.) 
 
Som avslut på vår lilla tur i bergen så åkte vi till Lushotos marknad. Det är verkligen häftigt att gå på en marknad här med dess liv, färger, frukter, tyger, grönsaker och allt vad man kan tänka sig. Olle och jag kom nöjda och belåtna hem med en hink med färska passionsfrukter (SÅ JÄDRA GOTT) och avokados för cirka 16 kr. 
 
Förövrigt fick jag mitt bagage nyss(!!!!!!!!), en man har suttit 8 timmar till Moshi och 8 timmar tillbaka på en dålig väg för att hämta min väska.. Så otroligt snällt! Jag är så himla glad!! Därför ska jag ta mig en välförtjänt dusch, sätta på mig fräscha kläder, absolut torr och njuta till fullo av tillvaron här. För annat kan man verkligen inte göra! 
 

Kommentarer

  • Anita säger:

    Vilka härliga och vackra bilder ! Ni verkar ha det njutbart !
    Kram !

    Svar: Tack så mycket! Kameran var en bra investering!:) Vi har det fint, framförallt nu när allt är på plats och så. Hälsa pappa och Findus! Kram
    ettkolikbarnsbekannelser.webblogg.se

    2014-09-11 | 20:02:36
  • Maggan Oswald säger:

    Hej!
    Så roligt att se de fantastiskt fina bilderna och höra att allt är så bra. Tänk att ni får bo ihop (bonus!). Grattis till nyanlänt bagage-tur att det redde upp sig så snabbt.
    Har Olle hört av Försvarsmakten?
    Ta hand om er och fortsätt och njut allt vad ni kan.....
    // Maggan

    Svar: Tack! Ja, just nu känns det som om tillvaron inte kan bli så mycket bättre än vad den redan är :) Ja, det var himla skönt att få sina egna kläder! Olle kollar varje dag men har inte fått något svar än så länge, men det borde ju komma alldeles snart! Ta hand om Sverige, hälsa Mårten och Martin!
    ettkolikbarnsbekannelser.webblogg.se

    2014-09-11 | 21:04:07
  • Farmor säger:

    Tack för alla fina bilder och för att jag kan följa Din och Olles resa. Kram från Farmor

    Svar: Kul att du läser Farmor! Ta hand om Sverige! Kram
    ettkolikbarnsbekannelser.webblogg.se

    2014-09-12 | 08:07:44
    Bloggadress: http://www.livetsbravader.webblogg.se
  • Gustaf säger:

    WOW vilka bilder och vilken bra beskrivande text!
    Så skönt att bagaget kom fram och vad snäll han var som körde.(Än slank han dit...).
    Kram från pappa

    Svar: Tack så mycket pappa! Kram
    ettkolikbarnsbekannelser.webblogg.se

    2014-09-16 | 20:45:05

Kommentera inlägget här: