livetsbravader.webblogg.se

Kollektiv sjukstuga

Kategori: Allmänt

Idag vaknade jag upp till ännu en dag av lariamets påverkan. Kände mig hängig och dålig, deppig och trött. Lariam tar många av oss för att förebygga malaria. Det är inte ett 100%igt skydd men ska ändå vara bättre än att inte ha tagit något alls, om olyckan inträffar. Det finns fler alternativ varav Lariam är i särklass billigast men också det profylaxet med mest biverkningar både psykiskt och fysiskt. Depression, mardrömmar, illamående, huvudvärk, trötthet. På grund av att vi ska vara i Tanzania är de andra alternativen nästintill otänkbara ekonomiskt. Så det var bara att hoppa på lariam och testa helt enkelt! 
 
 
Några i klassen intar gemensamt lariam på måndagsmorgonar (man ska ta det en gång i veckan) så vi kan bilda en kollektiv sjuk&själavårdstuga de kommande dagarna. För alla vet vad som sker framöver..... Hehe. Skämtosido. 
 
Jaja. Oavsett om det var Lariamets bieffekter eller något annat så bestämde jag mig i alla fall för att ligga kvar i sängen och somnade om under första lektionen. Vaknade i ultraDEPPmode och ville bara ligga där heeela dagen men jag tog mig i kragen och gick på swahililektionen efter. Och det var väl himla tur det, för jag kom upp till lekar och dans som gjorde mig på mycket bättre humör. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: