livetsbravader.webblogg.se

Karibu sana

Kategori: Allmänt

Alla som jobbar här på universitetet är så otroligt gulliga och välkomnande, "karibu sana"- mycket välkommen. Efter 7 timmars sömn fick vi god frukost, och en rundtur på Universitetet i några timmar. Det är så fantastiskt fint. Går runt med en euforisk känsla för att naturen är helt magisk. (kan inte ladda upp bilder pga segt internet).

Tycker förövrigt att det är fantastiskt att introt av dagen började med att vice rektor (tror jag det var) sa att "nu är vi i Afrika, ni Europeer har klockor men vi har bara tid. Så släpp hetsen kring att komma 5 minuter sent hit och dit, här tar man det som det kommer. Vi vet att det blir bra tillslut men vägen dit behöver inte vara den snabbaste." Och det är väl lite så jag får tänka kring mitt försvunna bagage. Det kanske inte kommer direkt, men förhoppningsvis får jag det tillslut. Annars löser jag det med att köpa nya kläder. Hakuna matata!

Kommentarer

  • Erika säger:

    "Ni Europeer har klockor men vi har bara tid" Kan vara det finaste jag hört. Oj va fint.

    Svar: Visst?! :)
    ettkolikbarnsbekannelser.webblogg.se

    2014-09-16 | 07:56:24
  • Gustaf säger:

    Den var bra!

    Svar: VIsst? Fantastiskt sätt att se på tiden!
    ettkolikbarnsbekannelser.webblogg.se

    2014-09-16 | 20:41:25

Kommentera inlägget här: